تبلیغات
  خوش آمدید
 
وبلاگ‌نویسی که مایکروسافت را نجات داد

 

رابرت اسکابل در فضای مجازی وبلاگ‌نویسی اینترنت به Sconleizer شهرت دارد و به قدری در این‌کار حرفه‌ای است که همه او را با عنوان منادی مرگ روابط‌عمومی شرکت مایکروسافت می‌شناسندhttp://www.goldblatt.info/images/Robert_Scoble.jpg

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌هایی که در میان شرکت‌های موفق جهان و شرکت‌های معمولی وجود دارد این است که مدیران شرکت‌های موفق، رضایت کاربرانشان از هر چیز دیگری برایشان مهم است.

شرکت مایکروسافت بارها به این مورد متهم شده است که بخش روابط‌عمومی این شرکت به‌خصوص ارتباط با کاربران، به‌شدت سنتی است و هیچ‌گاه بنا به خواسته و راحتی کاربران به شکل مناسبی تغییر پیدا نکرده است.

بعد از این صحبت‌ها مایکروسافت تصمیم گرفت که خود را به گونه‌ای از این اتهام تبرئه کند و ارتباطاتش را در فضای مجازی بهبود ببخشد؛ به همین خاطر برای رسیدن به این هدف یک کارمند حرفه‌ای را استخدام کرد.

اگر شما هم از کاربران حرفه‌ای اینترنت باشید و با بلاگرهای حرفه‌ای آشنا باشید، به‌طور حتم تا به حال نام رابرت اسکابل به گوشتان خورده است.

رابرت اسکابل Robert Scoble در فضای مجازی وبلاگ‌نویسی اینترنت به Sconleizer شهرت دارد و به قدری در این‌کار حرفه‌ای است که همه او را با عنوان منادی مرگ روابط‌عمومی شرکت مایکروسافت می‌شناسند.

اسکابل کارمند شرکت مایکروسافت است و سعی دارد که تفکرات و اتفاقات را از طریق وبلاگ به کاربران این شرکت انتقال دهد و به عبارت دیگر رابرت اسکابل کسی است که باعث شد شرکت مایکروسافت با کاربرانش از طریق اینترنت آشتی کند.

او در حال حاضر به مایکروسافت در فضای مجازی اینترنت چهره خوبی بخشیده است و تمامی افرادی که در زمینه توسعه نرم‌افزار فعالیت می‌کنند و همچنین مدیران و کارمندان شرکت‌های دیگر هم اخبار مربوط به مایکروسافت و حتی دیگر شرکت‌های مطرح جهان فناوری را از این طریق پیگیری می‌کنند.

موفقیت او در این زمینه باعث شده است که دیگر شرکت‌ها هم به فکر راه‌اندازی وبلاگ برای خود باشند و اولین شرکتی که در این راستا اقدام کرده شرکت سان‌میکروسیستمز است.

سایت stonetemple.com مصاحبه‌ای را با این بلاگر حرفه‌ای داشته است که در ادامه می‌خوانیم.

فکر می‌کنم در کار شما یکی از مهم‌ترین مسائلی که وجود دارد این است که چگونه در میان مخاطبان خود چالش درست کنید و آن‌ها را به سمت موضوع مورد علاقه خود جذب کنید. آیا درست است؟

به‌طور کلی وقتی که من احساس کنم که یک موضوع به قدری داغ است که مخاطب خوبی را برای گفت‌وگو می‌تواند جذب کند، در آن زمان تصور می‌کنم که جهان هر کاربر در صفحه‌نمایش رایانه‌اش خلاصه خواهد شد و تلاش می‌کند که به طریقی نظر خود را به دیگران انتقال دهد. در این شرایط فکر کنم چگونگی استفاده از حرفه من برای جذب مخاطب بیشتر اهمیت خاصی پیدا خواهد کرد.

می‌توانید مثالی از این عکس‌العمل مخاطب بیاورید؟

شما فکر کنید که یک اتفاق بسیار مهم در جهان رخ می‌دهد و در این‌صورت در عرض کمتر از چند دقیقه مشاهده می‌کنید که در تمامی شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک در مورد آن موضوع خاص صحبت خواهد شد و تمام کاربران جهان از آن صحبت خواهند کرد؛ با این اوصاف نمی‌توان قدرت وبلاگ‌نویسی را در رسانه اینترنت دست‌کم گرفت.

شما در هنگام نوشتن پست‌هایتان در وبلاگ، نظر شخصی خودتان را در بسیاری از موارد به دیگران تحمیل می‌کنید. به‌طور مثال شاید بسیاری از افراد در مورد آیفون نظر خوبی نداشته باشند اما شما آن‌را به یک محصول محبوب تبدیل می‌کنید.

متاسفانه یا خوشبختانه باید بگویم که حرف شما درست است و فکر می‌کنم هرکس جای من بود همین‌طور رفتار می‌کرد.

این‌طور که شنیده‌ایم روی مایکروسافت تعصب خاصی دارید؛ این مسئله باعث نمی‌شود که محصولات دیگران را نادیده بگیرید؟

بله؛ من مایکروسافت و محصولاتش را دوست دارم اما این علاقه باعث نمی‌شود که در مورد دیگر شرکت‌ها انصاف را رعایت نکنم. من همیشه در مورد محصولات برتر گوگل یا اپل هم صحبت کرده‌ام و از دیگران در موردش نظر خواسته‌ام.

در نوشتن پست‌هایتان محدودیتی هم در نوع ارتباط با کاربر قرار می‌دهید؟

من دوست دارم که راحت با افراد ارتباط داشته باشم و اعتقاد دارم که وبلاگی خوب است که به شما اجازه دهد مسائل پشت پرده را ببینید.

 نظرات

 

 
  هر ایرانی یك دنیا توانایی